Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Civil Információs Centrum Cím: 5000 Szolnok, Baross u. 56. |
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (továbbiakban: Támogató) 3. alkalommal hirdetett pályázatot a Civil Információs Centrumok működéséhez kapcsolódó költségek finanszírozására. A Contact MKSZ már 3. alkalommal nyerte el a CIC címbirtokos címet Jász –Nagykun-Szolnok megyében. A támogatási időszak kezdő időpontja: 2017. január 1., a támogatási időszak záró időpontja: 2019. december 31. napja
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által Civil Információs Centrum (továbbiakban CIC) cím elnyerésére meghirdetett pályázati kiírásra 2016. november 25-ig lehetett pályázatokat benyújtani.
A 2017-19. évi pályázati kiírás célja szerint a pályázó civil szervezetek a kiírásban foglalt feltételek teljesítése esetén nyerhették el a CIC címet.
A CIC-ek által ellátandó feladatkör aktualizálásának eredményeképpen 2017-19-ben különös hangsúlyt kap a magyar-külhoni magyar kapcsolat- és közösségépítés és a pályázati és forrásteremtési tanácsadások jelentősége.
A pályázat célja:
A pályázat célja, a Támogató által „Civil Információs Centrum” cím elnyerésére 2016. november 10-én meghirdetett pályázaton nyertes civil szervezetek által működtetett Civil Információs Centrumok működéséhez kapcsolódó költségek finanszírozása.
Szolgáltatások 2019.01.01-től:
I. Tanácsadások alatt az előre egyeztetett időpontban és helyszínen igénybe vehető, megfelelően dokumentált (szolgáltatási napló, ügyfélnyilvántartás) szolgáltatási eseményt értjük. A tanácsadások témakörei az alábbiak:
- Jogi, közhasznúsági tanácsadás;
- pénzügyi, könyvviteli és adózási tanácsadás;
- átlátható gazdálkodást erősítő tanácsadás és tájékoztatás, összhangban a hazai és EU pénzmosással és terrorizmus-finanszírozással kapcsolatos szabályozással;
- pályázati és forrásteremtési tanácsadás mely hazai és külföldi pályázatokra is kiterjed és felöleli a teljes pályázati időszakot;
- társadalmi felelősségvállalással, adományozással, önkéntességgel kapcsolatos tanácsadás;
- számítógép-kezelési és informatikai tanácsadás.
II. Információs szolgáltatások alatt az ügyfélkör számára látható és hozzáférhető módon biztosított egyszerű információátadást értjük, amely megfelelően dokumentált (jelenléti ív, adatbázis). Témakörei az alábbiak:
- Partnerség Információs Rendezvény szervezése a székhelyen és szabadon választott megyei járásban;
- ügyfél adatbázis kezelése, összhangban a GDPR előírásaival;
- önkormányzati civil referensek adatbázisának kezelése, összhangban a GDPR előírásaival.
III. Infokommunikációs szolgáltatások alatt az ügyfélkör számára elektronikus úton történő információszolgáltatást értjük, melyeket az elvárt módon dokumentálunk. Ezek a következőek lehetnek:
- Elektronikus hírlevél.
- Saját CIC honlap szerkesztése és frissítése (http://www.contactmksz.hu/kezdolap)
- Gyakran ismételt kérdések (GYIK) közzététele és folyamatos bővítése a saját honlapon;
- Információs tartalmak, hírek közzététele a saját honlapon;
- Információk biztosítása a Civil Információs Portál számára.
IV. Képzési és egyéb szolgáltatások az ügyfélkör számára, amelyek megfelelően dokumentáltak (jelenléti ív) a következőek lehetnek:
- Kötelező tevékenységek: a közigazgatás civil szférát érintő aktualitásaival kapcsolatos képzések szervezése,
- CIC partneri hálózati munkában való részvétel.
V. Magyar-külhoni magyar kapcsolatok fejlesztése
A határon túli civil szervezetekkel együttműködve a határon túli kapcsolatokat bemutató anyag elkészítése.
Kárpát-medencei Civil Konferencia a magyar-külhoni magyar kapcsolatok fejlesztése érdekében a határon túli civil szervezetekkel együttműködve.
Önként vállalt tevékenységek (I-V.):
- Kárpát-medencei Civil Konferencia (külhoni és hazai szervezetek) számára a magyar külhoni magyar kapcsolatok fejlesztése érdekében a határon túli civil szervezetekkel együttműködve.
- Számítógép-kezelési képzések.
- Technológiai és infrastrukturális szolgáltatások biztosítása (terem használat, internet és számítógép használat, eszközkölcsönzés, fénymásolás, nyomtatás, szkennelés).
- önkormányzati képviseleti fórum infrastrukturális kiszolgálása (Civil Tanács, Kerekasztalok, bizottsági delegáltak munkájának segítése, szervezési, adminisztrációs feladatok ellátása).
- Könyvtár- és dokumentációtár használata.