Civil Információs Centrumok 2020.07.01-től Civil Közösségi Szolgáltató Központ
A Civil Információs Centrumok (CIC-ek) hálózatát a társadalmi és civil kapcsolatokért felelős miniszter működteti és ellenőrzi.
A pályázati úton elnyert címet olyan civil szervezetek viselhetik, amelyek vállalták, hogy a Civil tv. 52. §-ában és a címpályázati felhívásban meghatározott feladataikat ellenszolgáltatás nélkül nyújtják.
A támogató, szolgáltató hálózat 2012. július 1-jén kezdte meg működését. A CIC-eket működtető civil szervezetek minden megyében és a fővárosban kialakították irodáikat és várják a tanácsra, segítségre szoruló, vagy informálódni vágyó civil szervezetek képviselőit, munkatársait.
A CIC-ek feladatát képezi többek között a civil szervezetek működésének szakmai támogatása, fenntarthatóságuk erősítése, továbbá az államháztartás alrendszereiből nyújtott támogatások szabályszerű felhasználásának elősegítése.
A Civil Információs Centrumok által nyújtott főbb szolgáltatások a következők:
- segítséget nyújtanak a civil szervezetek számára az adminisztratív kötelezettségek teljesítéséhez;
- tájékoztatást nyújtanak támogatási lehetőségekről, pályázati kiírásokról;
- gyakorlati segítséget kínálnak és egyénre szabott tanácsadást végeznek civil szervezetek számára (jogi, közhasznúsági kérdésekben; pénzügyi, könyvelési, adózási kérdésekben; pályázati módszerekre, technikákra vonatkozóan; számítógép-kezelés területén);
- elősegítik a kommunikációt és ösztönzik az együttműködést a szektoron belül, és a szektorok között egyaránt.
Jász- Nagykun-Szolnok Megyei CIC SZOLGÁLTATÁSOK
A Miniszterelnökség (továbbiakban: Támogató) a "Civil Információs Centrum" cím elnyerésére kiírt pályázati felhívására a Contact MKSZ 2019. novemberében pályázatot nyújtott be. Egyesületünk már 4. alkalommal nyerte el a CIC címbirtokos címet Jász –Nagykun-Szolnok megyében. A támogatási időszak kezdő időpontja: 2020. január 1. a támogatási időszak záró időpontja: 2022. december 31. napja.
A 2020-23. évi pályázati kiírás célja szerint a pályázó civil szervezetek a kiírásban foglalt feltételek teljesítése esetén nyerhették el a CIC címet.A pályázat célja:
A pályázat célja, a Támogató által „Civil Információs Centrum” cím elnyerésére 2019. novemberében meghirdetett pályázaton nyertes civil szervezetek által működtetett Civil Információs Centrumok működéséhez kapcsolódó költségek finanszírozása.
Szolgáltatásaink 2020.01.01-től:
I. Tanácsadások alatt az előre egyeztetett időpontban és helyszínen igénybe vehető, megfelelően dokumentált (szolgáltatási napló, ügyfélnyilvántartás) szolgáltatási eseményt értjük. A tanácsadások témakörei az alábbiak:
- Jogi, közhasznúsági tanácsadás;
- pénzügyi, könyvviteli és adózási tanácsadás;
- átlátható gazdálkodást erősítő tanácsadás és tájékoztatás, összhangban a hazai és EU pénzmosással és terrorizmus-finanszírozással kapcsolatos szabályozással;
- pályázati és forrásteremtési tanácsadás mely hazai és külföldi pályázatokra is kiterjed és felöleli a teljes pályázati időszakot;
- adományozással, önkéntességgel kapcsolatos tanácsadás.
II. Információs szolgáltatások alatt az ügyfélkör számára látható és hozzáférhető módon biztosított egyszerű információátadást értjük, amely megfelelően dokumentált (jelenléti ív, szolgáltatási napló, adatbázis). Témakörei az alábbiak:
- Információs Rendezvény székhelyen és szabadon választott megyei járásban (75 % más járásban);
- Nyilvántartások kezelése, összhangban a GDPR előírásaival: (Ügyfél adatbázis, önkormányzati civil referensek adatbázisa).
III. Infokommunikációs szolgáltatások alatt az ügyfélkör számára elektronikus úton történő információszolgáltatást értjük, melyeket az elvárt módon dokumentálunk.
- Elektronikus hírlevél.
1. CIC honlap szerkesztése és frissítése (http://www.contactmksz.hu/
- Gyakran ismételt kérdések (GYIK) közzététele és folyamatos bővítése a saját honlapon
- Információs tartalmak, hírek közzététele a saját honlapon és facebook oldalon
- Információk biztosítása a CIP számára
- CIC nyitva tartásának elérhetőségeinek aktualizálása
Önként vállalt tevékenység:
Nyomtatott hírlevél, valamint az elektronikus körlevelek a fontosabb aktualitásokról.
IV. Képzési és egyéb szolgáltatások az ügyfélkör számára, amelyek megfelelően dokumentáltak (jelenléti ív, nyilatkozat, stb.) a következőek lehetnek:
- Adományozással, önkéntességgel kapcsolatos képzések, rendezvények megtartása;
- Számítógép-kezelési és informatikai képzés;
- CIC hálózati belső képzések.
Önként vállalt szolgáltatás/feladat
- Közigazgatás civil szférát érintő aktualitásaival kapcsolatos tájékoztató rendezvények szervezése
- Technológiai és infrastrukturális szolgáltatások biztosítása (terem használat, internet és számítógép használat, eszközkölcsönzés, fénymásolás, nyomtatás, szkennelés).
- önkormányzati képviseleti fórum infrastrukturális kiszolgálása (Civil Tanács, Kerekasztalok, bizottsági delegáltak munkájának segítése, szervezési, adminisztrációs feladatok ellátása). Könyvtár- és dokumentációtár használata.
V. Partnerség
- CIC partneri hálózati munkában való részvétel;
- Részvétel az országos találkozón (CICOT);
- Helyi kapcsolatok;
- Országos tematikus rendezvények.
VI. Magyar Külhoni kapcsolatok fejlesztése
Magyar – külhoni magyar kapcsolatok fejlesztése a határon túli civil szervezetekkel együttműködve.
- Legalább 1 együttműködési/vállalkozói szerződés a megyei CIC és a külhoni magyar civil szervezet között.
Önként vállalt tevékenység:
Kárpát-medencei Civil Konferencia (külhoni és hazai civil szervezetek) számára a magyar külhoni magyar kapcsolatok fejlesztése érdekében a határon túli civil szervezetekkel együttműködve.
VII. Kötelezően választható indikátorok
- Sajtóreggeli;
- Hírlevél audiovizuális melléklete;
- Civil szervezetek elismerése a megyében.