CIC-2017-19

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Civil Információs Centrum

Cím: 5000 Szolnok, Baross u. 56.
Nyitva tartáshétfőtől péntekig 8-16 óráig,  igény esetén 19 óráig
Telefon: 06 (56) 221-882
E-mail: info@contactmksz.hu
Web: contactmksz.hu

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (továbbiakban: Támogató) 3. alkalommal hirdetett pályázatot a Civil Információs Centrumok működéséhez kapcsolódó költségek finanszírozására. A Contact MKSZ már 3. alkalommal nyerte el a CIC címbirtokos címet Jász –Nagykun-Szolnok megyében. A támogatási időszak kezdő időpontja: 2017. január 1., a támogatási időszak záró időpontja: 2019. december 31. napja

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által Civil Információs Centrum (továbbiakban CIC) cím elnyerésére meghirdetett pályázati kiírásra 2016. november 25-ig lehetett pályázatokat benyújtani.
A 2017-19. évi pályázati kiírás célja szerint a pályázó civil szervezetek a kiírásban foglalt feltételek teljesítése esetén nyerhették el a CIC címet.

A CIC-ek által ellátandó feladatkör aktualizálásának eredményeképpen 2017-19-ben különös hangsúlyt kap a magyar-külhoni magyar kapcsolat- és közösségépítés és a pályázati és forrásteremtési tanácsadások jelentősége.

A pályázat célja:

A pályázat célja, a Támogató által „Civil Információs Centrum” cím elnyerésére 2016. november 10-én meghirdetett pályázaton nyertes civil szervezetek által működtetett Civil Információs Centrumok működéséhez kapcsolódó költségek finanszírozása.

Szolgáltatások 2019.01.01-től:

I. Tanácsadások alatt az előre egyeztetett időpontban és helyszínen igénybe vehető, megfelelően dokumentált (szolgáltatási napló, ügyfélnyilvántartás) szolgáltatási eseményt értjük. A tanácsadások témakörei az alábbiak:

  • Jogi, közhasznúsági tanácsadás;
  • pénzügyi, könyvviteli és adózási tanácsadás;
  • átlátható gazdálkodást erősítő tanácsadás és tájékoztatás, összhangban a hazai és EU pénzmosással és terrorizmus-finanszírozással kapcsolatos szabályozással;
  • pályázati és forrásteremtési tanácsadás mely hazai és külföldi pályázatokra is kiterjed és felöleli a teljes pályázati időszakot;
  • társadalmi felelősségvállalással, adományozással, önkéntességgel kapcsolatos tanácsadás;
  • számítógép-kezelési és informatikai tanácsadás.

II. Információs szolgáltatások alatt az ügyfélkör számára látható és hozzáférhető módon biztosított egyszerű információátadást értjük, amely megfelelően dokumentált (jelenléti ív, adatbázis). Témakörei az alábbiak:

  • Partnerség Információs Rendezvény szervezése a székhelyen és szabadon választott megyei járásban;
  • ügyfél adatbázis kezelése, összhangban a GDPR előírásaival;
  • önkormányzati civil referensek adatbázisának kezelése, összhangban a GDPR előírásaival.

III. Infokommunikációs szolgáltatások alatt az ügyfélkör számára elektronikus úton történő információszolgáltatást értjük, melyeket az elvárt módon dokumentálunk. Ezek a következőek lehetnek:

- Elektronikus hírlevél.

- Saját CIC honlap szerkesztése és frissítése (http://www.contactmksz.hu/kezdolap)

  • Gyakran ismételt kérdések (GYIK) közzététele és folyamatos bővítése a saját honlapon;
  • Információs tartalmak, hírek közzététele a saját honlapon;
  • Információk biztosítása a Civil Információs Portál számára.

IV. Képzési és egyéb szolgáltatások az ügyfélkör számára, amelyek megfelelően dokumentáltak (jelenléti ív) a következőek lehetnek:

  • Kötelező tevékenységek: a közigazgatás civil szférát érintő aktualitásaival kapcsolatos képzések szervezése,
  • CIC partneri hálózati munkában való részvétel.

V. Magyar-külhoni magyar kapcsolatok fejlesztése

A határon túli civil szervezetekkel együttműködve a határon túli kapcsolatokat bemutató anyag elkészítése.

Kárpát-medencei Civil Konferencia a magyar-külhoni magyar kapcsolatok fejlesztése érdekében a határon túli civil szervezetekkel együttműködve.

Önként vállalt tevékenységek (I-V.):

  • Kárpát-medencei Civil Konferencia (külhoni és hazai szervezetek) számára a magyar külhoni magyar kapcsolatok fejlesztése érdekében a határon túli civil szervezetekkel együttműködve.
  • Számítógép-kezelési képzések.
  • Technológiai és infrastrukturális szolgáltatások biztosítása (terem használat, internet és számítógép használat, eszközkölcsönzés, fénymásolás, nyomtatás, szkennelés).
  • önkormányzati képviseleti fórum infrastrukturális kiszolgálása (Civil Tanács, Kerekasztalok, bizottsági delegáltak munkájának segítése, szervezési, adminisztrációs feladatok ellátása).
  • Könyvtár- és dokumentációtár használata.