| JNSZ VÁRMEGYEI CKSZK ELÉRHETŐSÉGEI:
|
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLTATÁSOK
A Miniszterelnökség (továbbiakban: Támogató) a "Civil Közösségi Szolgáltató Központ" cím elnyerésére kiírt pályázati felhívására a Contact MKSZ 2022. évben pályázatot nyújtott be. Egyesületünk már 5. alkalommal nyerte el a Civil Közösségi Szolgáltató Központ címbirtokos címet Jász–Nagykun-Szolnok Vármegyében. A támogatási időszak kezdő időpontja: 2023. január 1., a támogatási időszak záró időpontja: 2025. december 31. napja.
A Miniszterelnökség által Civil Közösségi Szolgáltató Központ (továbbiakban CKSZK) cím elnyerésére meghirdetett pályázati kiírásra 2022. november 21-ig lehetett pályázatokat benyújtani. A 2023-25. évi pályázati kiírás célja szerint a pályázó civil szervezetek a kiírásban foglalt feltételek teljesítése esetén nyerhették el a CKSZK címet.
NÉV VÁLTOZÁSA:
2020. július 1.-étől nevünk, Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Civil Közösségi Szolgáltató Központ volt, majd 2023. január 1.-től Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Civil Közösségi Szolgáltató Központ –ra változott.
A pályázat célja:
A pályázat célja, a Támogató által „Civil Közösségi Szolgáltató Központ” cím elnyerésére 2022. novemberében meghirdetett pályázaton nyertes civil szervezetek által működtetett Civil Közösségi Szolgáltató Központ működéséhez kapcsolódó költségek finanszírozása.
Közösségi szolgáltatások 2023.01.01-től:
I. Tanácsadások alatt az előre egyeztetett időpontban és helyszínen igénybe vehető, megfelelően dokumentált (szolgáltatási napló, ügyfélnyilvántartás) szolgáltatási eseményt értjük. A tanácsadások témakörei az alábbiak:
- Jogi, közhasznúsági tanácsadás;
- pénzügyi, könyvviteli és adózási tanácsadás;
- elektronikus ügyintézést segítő tanácsadás (ügyfélkapu, nyomtatványok, nyilatkozatok);
- pályázati és forrásteremtési tanácsadás mely hazai és külföldi pályázatokra is kiterjed és felöleli a teljes pályázati időszakot;
- adományozással, önkéntességgel kapcsolatos tanácsadás,
- fiatalok bevonása a civil szervezetek tevékenységébe,
II. Információs szolgáltatások alatt az ügyfélkör számára látható és hozzáférhető módon biztosított egyszerű információátadást értjük, amely megfelelően dokumentált (jelenléti ív, meghívó). Témakörei az alábbiak:
- Információs Rendezvény székhelyen és szabadon választott Vármegyei járásban (75 % más járásban);
- Saját rendezvény (saját kezdeményezésű és szervezésű);
- Országos rendezvényekhez, kampányokhoz, programokhoz csatlakozó helyi rendezvények,
III. Infokommunikációs szolgáltatások alatt az ügyfélkör számára elektronikus úton történő információszolgáltatást értjük, melyeket az elvárt módon dokumentálunk.
- Elektronikus hírlevél,
- Rendkívüli elektronikus hírlevél,
- Nyilvántartások kezelése, összhangban a GDPR előírásaival: (Ügyfél adatbázis, civil referensek adatbázisa),
- Információs tartalmak, hírek közzététele a saját honlapon,
- Információk biztosítása a CIP számára,
- Roll-up, molinó, plakát (aktuális logókkal),
- Címbirtokosi oklevél.
Önként vállalt tevékenység:
Nyomtatott hírlevél, valamint az elektronikus körlevelek a fontosabb aktualitásokról, Gyakran ismételt kérdések (GYIK) közzététele és folyamatos bővítése a saját honlapon, Információs tartalmak, hírek közzététele a saját facebook oldalon,
IV. Képzési és egyéb szolgáltatások az ügyfélkör számára, amelyek megfelelően dokumentáltak (jelenléti ív, nyilatkozat, stb.) a következőek lehetnek:
- Adományozással, önkéntességgel kapcsolatos képzések, rendezvények megtartása;
- Helyi igényeknek megfelelő képzések (pl. informatikai képzés, pályázatírás stb.),
- Civil szervezetek működését bemutató program a középiskolások számára,
- Hálózati belső képzések,
- Országos civil szervezeti vezető workshop.
Önként vállalt szolgáltatás/feladat
- Közigazgatás civil szférát érintő aktualitásaival kapcsolatos tájékoztató rendezvények szervezése
- Technológiai és infrastrukturális szolgáltatások biztosítása (terem használat, internet és számítógép használat, eszközkölcsönzés, fénymásolás, nyomtatás, szkennelés).
- önkormányzati képviseleti fórum infrastrukturális kiszolgálása (Kerekasztalok, bizottsági delegáltak munkájának segítése, szervezési, adminisztrációs feladatok ellátása). Könyvtár- és dokumentációtár használata.
V. Partnerség
- Civil Központ hálózati munkájában való részvétel,
- Részvétel az országos találkozón (CIKOT)
- Helyi kapcsolatok (civil szervezetek, forprofit szféra, önkormányzatok, média, egyéb)
- Országos tematikus rendezvények.
VI. Magyar Külhoni kapcsolatok fejlesztése
Magyar – külhoni magyar kapcsolatok fejlesztése a határon túli civil szervezetekkel együttműködve.
- Legalább 1 együttműködési/vállalkozói szerződés v. megbízási szerződés a a Vármegyei Civil Szolgáltató Központ és a külhoni magyar civil szervezet között.
Önként vállalt tevékenység:
Kárpát-medencei Civil Konferencia (külhoni és hazai civil szervezetek) számára a magyar külhoni magyar kapcsolatok fejlesztése érdekében a határon túli civil szervezetekkel együttműködve.
VII. Kötelezően választható indikátorok
- Hírlevél audiovizuális melléklete;
- Civil szervezeti kereső kialakítása a CKSZK honlapján (folyamatos frissítés)
- Civil szervezetek elismerése a Vármegyében,
- Hálózati szakmai koordináció (szakmai irányítók kijelölése alapján)
Önként vállalt tevékenység:
- Ifjúsági képzés
- Protokoll a civilek életében